Swakopmund/Walvisbaai

24 september 2015 - Swakopmund, Namibië

Warm aangekleed vertrokken we klokslag 8.00 uur naar Walvisbaai waar het bewolkt was. Op een catamaranboot gingenwe de zee op. Er werd aan boord koffie, een beker sherry geschonke onderweg. In de haven waren de pelikanen al aanwezig en later kwam daar ook een enkele zeehond bij. Onderweg kwamen we bij een zeehondenkolonie waar het een drukte van belang was. Na nog verder gevaren te hebben zagen we ook nog dolfijnen, geweldig leuk om te zien, Er is nog gezocht naar walvissen maar die hebben we helaas niet gezien. Aan boord werd chanpagne met oesters, rauw en gebakken en verder nog een uitgebreid zeebuffet geserveerd en de verjaardag van Anke, onze reisleidster op de tocht gevierd die toevallig de aanstaande vrouw van Wimpie, onze reisleider van de hele reis is. Er kwam een enorme taart op tafel. Weer genoten van een prachtige tocht.
Morgen gaan we verder naar Damaraland en weer van de kust vandaan het binnenland in.

1. Kitty vd W:
    Geen foto's deze keer?
    Geniet er van!
    Liefs Kitty
  2. Nathalie:
    24 september 2015
    Leuk, hoor! Jullie hebben al een aardig lijstje met dieren die jullie gezien hebben!
  3. Lilian:
    24 september 2015
    Weer een hele belevenis! Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Ik doe blijkbaar iets verkeerd met het reageren want mijn eerdere reactie zie ik niet. Maak niet uit als jullie het maar naar je zin hebben.
  4. Kitty:
    Dolfijnen! Die foto's willen we thuis zien natuurlijk! Xxx
  5. Joke:
    25 september 2015
    Oesters! Waren ze lekker dit keer? Dolfijnen altijd leuk om te zien, jammer van de walvissen. Ben benieuwd naar de overige landdieren.